MENÜ
EN | HU

Kitört a Teqball-láz

Elindult világhódító útjára egy új magyar siker sztori, a Teqball. A technikai tudást, a koncentrációs készséget és az állóképességet is fejlesztő magyar sport innovációt, a Teqballt, a lakótelepi ping-pong asztalok lábtenisz-mérkőzései ihlették.

A technikai tudást, a koncentrációs készséget és az állóképességet is fejlesztő magyar sport innovációt, a Teqballt, a lakótelepi ping-pong asztalok lábtenisz-mérkőzései ihlették. A vasból készült, ütött-kopott eszköz azonban korántsem érhetett volna el akkora sikereket, mint a Teqball napjainkban. A nemzetközi viszonylatban is egyedülálló, a sikereket megalapozó innovációig azonban 2000-ig várni kellett.

„A kreatív meglátás, miszerint hajlítsuk meg az asztalt, 2000 nyarán, egy egykori Bundesliga játékossal folytatott lábtenisz-mérkőzés alkalmával fogalmazódott meg bennem. A meccset ugyan megnyertem, ám az gyorsan világossá vált, hogy az eszköz nem megfelelő a játékra, mert a vízszintes ping-pong asztalról csak kevés esetben pattant ki jól a labda a játékos felé” – fogalmazott Borsányi Gábor, a Teqball ügyvezetője. A megoldás kézenfekvő volt: hajlítsuk meg az asztalt és máris kapunk egy több funkciós sporteszközt” – tette hozzá.

Újabb magyar sikertörténet a világban

Az ötlet megszületését, némi kihagyást követően, fejlesztői tettek követték, így Borsányi Gábor és Huszár Viktor 2014 nyarára elkészítette a prototípust, melyet első ízben a brazíliai Labdarúgó Világbajnokság idején ismerhetett meg a nagyközönség. A sportújdonságok iránt nyitott fiatal generáció mellett a magyar innováció a nemzetközi sportgazdaság szereplőinek érdeklődését is felkeltette, melynek eredményeként sorra nyíltak meg az együttműködési lehetőségek a projekt külpiaci bevezetésével kapcsolatban. A folyamat egyik főszereplője a Magyar Nemzeti Kereskedőház volt, amely felismerve a sportinnovációban rejlő exportlehetőséget, gazdasági- és sportdiplomáciai kapcsolatrendszerén keresztül megkezdte a termék iránti globális piaci kereslet feltérképezését. Mára nemzetközi sikertörténetté vált a Teqball, és bátran állítható, hogy kitört a Teqball-láz a világban.

Los Angelestől Marokkó felé tart a Teqball karaván

A három évvel ezelőtt még csak papíron létező Teqballt ma már 25 országban művelik. A sportág népszerűsége értelemszerűen az üzleti fejlesztést és terjeszkedést is megkívánja, melyhez a Kereskedőház nyújt aktív szakmai támogatást a vállalkozásnak.

„A Teqball exportpiaci sikereihez komplex szolgáltatáscsomaggal járultunk hozzá. Klasszikus exportfejlesztési eszközrendszerünk mellett olyan külpiacra lépési üzleti stratégiát javasoltunk számukra, melynek keretében beazonosítottuk a releváns célpiacokat, biztosítottuk a nemzetközi bemutatkozás lehetőségét, helyi partnereket kutattunk fel, konkrét üzleti tárgyalásokat szerveztünk, sőt, a szabadalom fontosságára is felhívtuk a cég figyelmét” – fogalmazott Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

A befektetett munka meghozza gyümölcsét, hiszen az akár olimpiai sportággá is fejlődő Teqball újabb exportsikerekre számíthat. A nemzetközi piacokon ugyanis jelentős kereslet mutatkozik a termékre, melynek sorozatgyártása az idei évben indul el. A tervek szerint a következő időszakban további 87 országban kezdődhet meg az innovatív magyar sporteszköz értékesítése, melyet a Kereskedőház üzletember találkozók, üzleti tárgyalások szervezésével, szakkiállításokon történő részvétel biztosításával segít elő.

„A sport ma a világ egyik legjobban jövedelmező iparága, több millió jegyzett sportolóval, nem véletlen tehát, hogy az MNKH is jelentős szerepet vállal a hazai sportüzletág exportképességének fejlesztésében. Ebben a labdarúgás kiemelt helyet foglal el, hiszen a nemzetközi statisztikák szerint a rajongói bázis, a nézőszám, a televíziós nézettség, a jogdíjak, a szponzori szerződések és a közösségi média jelenlét tekintetében a legnépszerűbb sportág a világon. A Teqball így nem csupán egy népszerű magyar sportinnováció, hanem egyúttal egy jelentős üzleti potenciált hordozó termék is, melyben ötvöződik a magyar mérnöki tudás a kreativitással.” – tette hozzá Kun Gábor.

A globális piaci folyamatokra reagálva a Magyar Nemzeti Kereskedőház létrehozta sportgazdaság divízióját, mely sportdiplomáciai tevékenységén túl aktívan kutatja fel a versenyképes termékekkel, megoldásokkal rendelkező magyar cégeket, elősegítve külpiacra lépésüket. A Kereskedőház segítségével a magyar sportgazdaság szereplői nemzetközi sporteseményekhez kapcsolódóan mutatkozhatnak be és folytathatnak konkrét üzleti tárgyalásokat, valamint az iparág kiemelt jelentőségű kiállításain népszerűsíthetik termékeiket.

Forrás: Origo

Elérhetőségek

MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.

1095 Budapest, Ipar utca 5.
(Down Town Irodaház)

Telefonszám: +36 1 810-1600
Email: info ( kukac ) tradehouse ( pont ) hu
Fax: +36 1 810 1601

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Együttműködő partnereink

Kattintson a nagyításhoz

Cégregisztráció